Kecy k veci 

-


Upozornenie: V tejto rubrike budú uverejnené vaše dotazy a naše odpovede. Táto rubrika bude vo veľkej väčšine bez diakritiky, nakoľko úprava by nám zabrala veľa času. Za pochopenie ďakujeme. BIOMag.

Caute Boyzzz.....
Mam otazecku , dve , tri , desat...
Zacal som trosku cvicit, precvicovat cele telo od noh az po vlasy a dnes som si zakupil aj kreatin od BIO5 (mal som aj od scitecu, ale to je pre tych co zarabaju nad 30.000 mesacne :-)) Mam 192cm a cca 85 kilo, postavu v tvare sudu, aj ked brucho nemam vpodstate ziadne, a ruky tiez nic moc, chcel by som do leta aspon aku taku zmenu zaznamenat, som uplny zaciatocnik, ako, cvicil som tak ze 3 mesiace a potom pauza rok a podobne :-)) Potrebujem do leta spravit zo seba zatial normalneho cloveka, potom pokracujem dalej, az vyhram ne Mr.Olympia :-) Neviem ako mam cvicit, co mam cvicit, co mam zrat, niektore nazvy cvikov co ste pisali ani neviem ako sa robia...atd atd...
Dik Sano

Sano, Tvoj treningovy cyklus je v odbornych kruhoch blizsie znamy ako Menstruacny treningovy cyklus. :-) Tento rok vynechavam Olympiu aj ja, takze sa tam stretneme na buduci rok. Tvoj problem resp. otazky su dost rozsiahla tema, ktorej sa budeme urcite venovat vo velmi blizkom case. Pripravujeme aj obrazkovu prilohu s popisom jednotlivych cvikov. V kratkosti par rad:

1. Jedz pravidelne 5 az 6 krat denne
2. Po treningu pi PTN (www.biomag.sk> Samanove koktaily)
3. Sustred sa na zakladne cviky napr. drepy, zakopavanie, tlak na lavicke, veslovanie, skracovacky, vypony.
4. Pis si treningovy dennik
5. Urci si prestavky a tempo cviku (dodrzuj ich)
6. Dlzka treningu max. 1 hod.
7. Maximalne dva treningove dni po sebe, pre zaciatocnikov nie viac ako 4 krat do tyzdna (odporucam 3)
8. Neponahlaj sa, vsetko chce svoj cas
9. Nepodcenuj rozvicku a strecing
10. Oddychuj dostatocne
11. Sex zvysuje testosteron :-)

Myslim, ze je toho dost.
Inac je toho ovela viacej.
Daj nam trocha casu.
V pripade nejasnoti, nevahaj a napis.


Vážení
Obracím se na Vás s prosbou o radu. Chtěl bych poradit zda-li je možno devítíletému hokejistovi podávat bez rizika nějaký sacharidový koktejl. Sám se snažím chodit do posilovny a konzumovat různé koktejly. Se svým synem mám velký problém s jídlem. Vzhledem k vydané energii na trénincích a na zápasech je příjem jeho stravy takřka zanedbatelný. Proto Vás snažně prosím poraďte jak na to. Předem velice děkuji.
Zdeněk

Mily Zdenek,
v principe moze Vas syn konzumovat sacharidove, resp. sacharidovo-proteinove napoje. Mnozstvo makronutrientov obsiahnutych v napoji zavisi od veku, hmotnosti a podaneho fyzickeho vykonu. Pri vybere zdrojov proteinov by ste mali zvolit niektory z mliecnych proteinov (srvatka, kazeinat, mliecny izolat), resp. ich kombinacie, ktore su vynikajuce pre celkovu "vyzivu" tela (pozor na laktozovu intoleranciu). NERADILi by sme Vam pouzit sojovy protein, pripadne ine sojove vyrobky, pretoze soja ma mierne estrogenne ucinky. Taktiez by ste mali dbat na to, aby Vas syn konzumoval dostatok vlakniny (ovocie, zelenina, celozrnne vyrobky, ovsene vlocky...). Co sa tyka davkovania, mali by ste vychadzat z nasledujucej tabulky:
ca. 1,5 - 2h pred treningom: nizko glykemicke jedlo alebo napoj s ovocim (jablko)
0.6g-1.0g sacharidov / kg telesnej hmotnosti (syna)
0.2g-0.4g proteinov (bielkovin) / kg telesnej hmotnosti pocas treningu: iontovy napoj, pit dostatok vody do 30min.

po treningu:
0.6g-1.2g vysoko glykemickych sacharidov (glukoza, maltodextrin) / kg telesnej hm.
0.2g-0.5g proteinov / kg telesnej hmotnosti + lyzicka rastlinneho oleja (za studena lisovany, napr. lanovy (lneny), bodliakovy, kukuricny, slnecnicovy) moze byt aj rybi olej
1.5h-2h po treningu: jedlo s vyssim obsahom sacharidov

K vyzive mozte pridat aj Vitamin C (500mg - 1g denne), Vitamin E, Beta-Karoten, multi-vitamin, pangamin Ak synovi nechuti jest, mal by jest castejsie (4-5x denne) mensie porcie jedal. Majte na mysli, ze uvedene napoje su v podstate len JEDLO.


Dufam, ze to nebude len o jedinom svale a len pre svalnacov!
Natália

Natalia, uz sme uverejnili trening pre cele telo (BIOLibrarium/ Trening), takze nebude to len o LYTKACH (dufame, ze ti islo o lytka). Medzi zenskym a muzskym stravovanim/cvicenim nevidime ziadny (podstatny) rozdiel...az na urcite zalezitosti, ktorym sa budeme urcite venovat v niektorom z dalsich clankov. V pripade, ze budes mat zaujem o konkretne temy, napis a my uvidime, co s tym ;) Dik za dobry mail,


!!! Varovanie !!! Nasledujúci dotaz je len pre tvrdé nátury a bez cenzúry.

guten tag,
nemam moc casu.
vam asi jebe.kolko mate hitov denne?
ale inac celkom dobre.
a aj velmi smiesne.
in genere sa mi lubilo.
samanove kokotiny sa mi uz nelubilo.
zrejme sme asi trocha ina kategoria.
gajnery su spatne? no tak ja potom neviem.. ale zrowna z coho ineho budes tak zrat 6-7000kalori...
bud zeres, chudnes, alebo na to jebes.
ked chlasces 600kaloriovy postworkout drink, tak akurat zabijas cas.
a miesto glutaminu a creatinu odporucam predavat steraky.
s pozdravom,
manfred kokot
ps. clanok o DOKONALEJ strave na naberanie sa da napisat tak na 3-4vety. (300-400g proteinu a 6000-7000kalori) na chdudnutie dvoma pismenami: t3..ale hovorim, sme asi ina kategoria.. vedecke picoviny nesu spatne, ale jedneho dna ti stoho zacne jebat (stalo sa) a zistis ze sa to vsetko riesi trocha inak. (co sa stravy tyka, o inom som clanky este necital, picovat budem potom)

Nazdar Juro,
Ano, je o gule a kozy. S tymi 7000 kaloriami sme to skusali, ale nikomu z nas sa zatial do seba za den nepodarilo dostat 1.5kg prachu (cukor 1g = 4 kalorie, 1.5kg = 6000) a este okrem toho pojest aj nieco ine. Ak to dokazes si kral. Ked uz gainer tak vlastnej vyroby. 2kg dobreho proteinu + 18 kg malty = 20kg 10%-tneho gaineru za cenu asi stvrtinovu oproti cene v obchode. Dalsou moznostou je vypit 1l (liter) oleja denne, co je ca. tych 6000-7000 kcal.
A propos.. na tych 6-7k kal. si ako prisiel? (z vyplatnej pasky ?! :-) Pan BOH s Tebou, BIOMag


Caute!
Vas BIOMag je super. Konecne aj na Slovenskom internete je nieco take. Len tak dalej. Mam ale jednu otazocku k clanku PTN. Aky ma byt pomer jednoduchych vs. komplexnych sacharidov napoji (zrejme glukoza vs. maltodextrin).

Lubomir, co sa tyka komplexnosti, je to v podstate jedno. Ide hlavne o glykemicky index (GI) (pozri BIOLibrarium / Vyziva / Glykemicky Index ). Podstatne je, aby PTNapoj mal vysoky GI (maltoza, maltodextrin, glukoza). Odporucame ti maltodextrin, ktory je cenovo najpristupnejsi a ma vyssi GI nez glukoza. Cez den by si mal preferovat potraviny s nizsim GI, popripade pridavat k uhlohydratom protein a olej. S pozdravom, BIOMag


V clanku Samanov koktail pisete o potreningovom napoji a mimo inych ingrediencii spominate aj lanovy olej. Kedze uz dlhsi cas sa ho snazim zohna, zatial neuspesne, poradte prosim, ak viete, kde ho zozenie. Inak vas casopis je super, konecne nieco nove, zaujimave. A este k doplnkom ktore ponukate: zaujimalo by ma o aku znacku sa jedna acely Vas sortiment. Dik Tono

Tono, my si vozime lanovy olej z Rakuska, nakolko na Slovensku nie je dostupny. Co sa tyka sortimentu BIO5, zatial mame len Kreatin a Glutamin, pricom dalsie doplnky su v certifikacnom konani (aj lanovy olej). Ostatne sa nechaj prekvapit. P.S. Ak by si chcel lanovy alebo bodliakovy olej, mozeme ti ho kupit, ked pojdeme do Rakuska (2-4 tyzdne) doplnit nase zasoby. S pozdravom, BIOMag

mozem nahradit maltodextrin glukozou?? (neviem zohnat maltodextrin)

V podstate ano, avsak maltodextrin ma vyssi glykemicky index ako glukoza, preto je vhodnejsim zdrojom sacharidov do PTN. V sucasnosti je jediny nam znamy dostupny maltodextrin od firmy IVI sport a jeho cena je priblizne 150SK za 1.5kg. Podla e-mailu si z Blavy (resp. tu studujes).V Bratislave je ho dostat v predajni FIT Plus na Seberiniho ulici (v "Kocke"), alebo v potravinach na Kriznej ulici (oproti zastavke el. 6,9...).


Caute,
chcem zacat s body-buildingom (mam 17 rokov) a chcel by som Vas poprosit o poslanie nejakych cviceni a zostav pre zaciatocnikov - alebo ich zverejnenie v novej rubrike - Pre zaciatocnikov (ktoru by ste mohli pridat na svoju stranku). Mohli by ste mi aj napisat ake pripravky si mam na zaciatok zaobstarat.
diky

Nazdar Vlado, v blizkom case pripravujeme aj nejake treningove plany pre zaciatocnikov a veci tykajuce sa tejto problematiky. Na uvod staci poriadne jest (aspon 5-6x denne). Pri doplnkoch zacni s proteinom a maltodextrinom (pozri www.biomag.sk Samanove koktaily / PTN a BIOLibrarium / Vyziva / Druhy proteinov ). Zbytocne nevyhadzuj peniaze za neefektivne doplnky. V pripade, ze si nebudes vediet rady, nevahaj a napis..


Nazdar, BIOMag!
Diky za mail, lytka to neboli, mate dalsiu moznost... Teraz vazne: Potrebujem poradit pre mojich antisvalnacov momentalne zarezavajucich na Kanaroch. Navrhnite suplementy pre :


-horskych cyklistov/18 -25 rokov/
-aerobna činnost vytrvalostneho charakteru /2-3 hod./
-po vykone, regeneracia, specialne doplnky
-poznate nejake zaujimave rastlinne preparaty?

Drzim Vam palce a cakam netrpezlivo na Vasu odpoved, lebo chcem byt in... Natalia

Ahoj, tak teda dakujeme pekne za tvoje otazky, ktorymi si nas obdarila. Odpoved na ne nie je az taka jednoducha, ako by sa zdalo. Pokusime sa Vam pomoct ako len dokazeme. Horski cyklisti a predlzena aerobna cinnost:
- maltodextrin na doplnenie rezerv glykogenu a glukozy (po a pocas treningu/sutazi, pozri aj www.biomag.sk Samanove koktaily / PTN)
- zvyseny prisun antioxidantov (vit. C,E, Beta-karoten, Selen)
- glutamin pre rychlejsiu regeneraciu a zabranenie katabolickym stavom, posilnenie imunitneho systemu ( pozri www.biomag.sk Kozmicky prach/ Glutamin )
- rastlinne oleje ( po treningu - vid PTN) - ca. 1,5 - 1h pred treningom jedlo s nizkym glykemickym indexom obsahujuce dostatocne mnozstvo sacharidov
- pocas treningu iontove napoje (zabranenie krcom)
- vecer Magnezium a Zinok (priblizne 250mg Mg a 20mg Zn) bez Kalcia alebo jedal s vysokym obsahom Kalcia (mlieko, brokolica...)

Co sa tyka rastlinnych preparatov, medzi zaujimave patria: Tribulus Terrestris, Saw Palmetto, Ma Huang, Guarana, Grape Seed Extract, Ginkgo Biloba. Treba blizsie specifikovat ucel ich pouzitia.



 

copyright © 2002 BIOMag
All rights reserved





27.11.2008 22:28 Najoblubenejsie hardcore jedlo?
27.11.2008 22:01 Peter Mlynarčík na WPC Worlds s famóznymi 330 kg
27.11.2008 21:37 WPC worlds 2008
27.11.2008 20:24 flakanie do konca roka
27.11.2008 19:48 burnflesh WPC WORLDS 2008