Kecy k veci 

Kecy k veci


V tejto rubrike s vaším zvolením uverejňujeme vaše otázky, pripomienky a podnety ku všetkému, čo sa na BIOMag-u vyskytne. Vybrané otázky, resp. ich autori, budú odmenení tričkom BIOMag vo zvolenej veľkosti. Pri podobných otázkach vyberáme spravidla tú, ktorá k nám dorazí prvá.


Tréning Iana Kinga

Ahojte, Biomag!

Som v druhej fáze tréningu Iana Kinga. Je to fakt super, naozaj som nečakal také dobré výsledky, ako mám doteraz. Prvá fáza bol ozajstný zabiják, po tréningu sa mi skoro vždy triasli nohy, že som skoro domov nedošiel. Dva tréningy mi však trochu nevyšli, lebo boli obsadené nástroje - prvý raz som robil lýtka a v polovici zisťujem, že niekto mi obsadil lýtkostroj v sede a druhý krát predkopávanie. Čo mám robiť, keď sa mi stane, že niekto obsadí činku, alebo stroj, kde potrebujem odcvičiť cvik?

Ste fakt dobrí, želám vám veľa úspechov, Tomáš.

Tomáš, je pekné, že si vyskúšal Ianov tréning a ešte snáď lepšie, že ťa neodradila netradičná forma tréningu pred jeho vyskúšaním. Ako vidíš, dobré výsledky sú zatiaľ tvojou odmenou. Ak ti niekto obsadí stroj, tak ho odtiaľ vykopni, veď si tam mal cvičiť ty - čo si to za chlapa? V prípade, že ti stroj obsadil niekto o poznanie väčší, ako napríklad Jobe, alebo nemáš akurát chuť niekoho vyhadzovať (aj to sa stáva), dohodni sa s ním na striedaní. Určite to väčšina pochopí, keď ich požiadaš o rozumné striedanie, veď väčšinou aj oni musia mať nejakú pauzu.

Nebyť tej poslednej vety, nepošleme ti tričko BIOMag...iba som si robil srandu.

Nejaké zmeny v PTN?

Zdravím redakciu BIOMagu. Musím povedať, že od tohto mesiaca si prestávam kupovať Muscle and Fitness, pretože všetko, čo teraz potrebujem mám na BIOMagu. Cvičím už pomaly štyri roky a za posledný rok, kedy som sa dostal od kolegu k BIOMagu sa úplne zmenil môj postoj k posilovaniu. Zaznamenal som výborné výsledky a začali ma oslovovať kamaráti, že či neberiem steroidy :-). Dôležitým prvkom môjho úspechu bola asi výživa, presne som sa snažil dodržať hlavne PTN po tréningu. Chcem sa preto spýtať, či niekto odvtedy upravil PTN podľa nových zistení.

S pozdravom,

Roman

Ahoj Roman. Samotné PTN bolo na BIOMag-u uverejnené hlavne podľa odporúčaní Charlesa Poliquina, ktorý, ako je známe, sa veľmi s doplnkami nemazná a podľa toho majú jeho klienti aj vynikajúce výsledky. Po novom sú okrem známych ingrediencií, ako 0,6 g proteínu na kg čistej hmotnosti a 0,6-1,2 g sacharidov na kg, ľanového oleja, vitamínu C a ostatných "ničiteľov" voľných radikálov, v PTN zastúpené nasledovné veci:
- glutamín, v množstve až 0,33 g na kg čistej hmotnosti
- colostrum, 20 g
- arginín, 3 gramy

Pri tréningu na zhodenie hmotnosti (bez snahy nejakú svalovú hmotu budovať) Charles a jeho skupina odporúča dať ihneď po tréningu 50 g glutamínu.

Dúfam, že ti zaslané tričko pomôže prekonať traumu z ďalšieho nekupovania Muscle&Fitness.

Tréningový program pre začiatočníka

Zdravím, chcel by som vás poprosiť o vytvorenie nejakého tréningového programu. Začali sme s chalanmi nejako blbnúť a nejako ma to chytilo, ale cvičiť od buka do buka nie je asi bohviečo. Som skôr introvert a tak mám problémy s oslovovaním chlapíkov v posilovniach...

Ďakujem

Ahoj Dušan, v podstate je iba málo prípadov, kedy sa dá vytvoriť presne program pre danú osobu bez nejakých presnejších údajov. Tak to je na začiatok.

Z mailu som si vydedukoval, že si asi len nedávno začal cvičiť. Ďalej si myslím, že si začal cvičiť nejakým spôsobom pre výroz a nie pre športy, čiže chceš nejakým spôsobom vybudovať telo a nejde ti o zlepšenie nejakých špecifických výkonov v športe.

Ďalej...nepoznám tvoje slabé stránky a to, čo by si chcel zlepšiť...ale na začiatok to asi nie je až také dôležité (ak sa chceš cvičeniu venovať dlhšiu dobu). Takže na začiatok by som ti odporučil nejaký vstupný program na percvičovanie celého tela - Tréning pre začiatočníkov (linka). K tréningu ešte toľko (okrem samotného článku) - prvé 2-3 sa vôbec nesnaž ísť na maximum v danom rozsahu opakovaní (to znamená, že všetky predpísané opakovania ešte urobíš s rezervou asi 1 opakovania). Celý tréning (a aj do budúcnosti) sa frž hesla, že váhu určuje predpísaný počet opakovaní a tempo (viac k tempu v clanku o Tempe (linka) ) a teda ak nedokážeš dodržať aspoň excentrickú časť tempa, pauzy, techniku...ukonči sériu a uprav patrične záťaž.

To je na začiatok asi k tomu tréningovému programu...je tam ešte dosť veľa vecí (strava, atď.). Na to si skús pozrieť archív, aj keď pripravujeme nejaké zhrnutie podľa tém.

Ak budú ešte dodatočné otázky, tak sa ozvi.

PS: Snáď je aj dobré, že si sa ozval, v posilkách väčšinou (česť výnimkám) nie sú oboznámení s novými prístupmi.

Tričko si za snahu zaslúžiš a aspoň sa aj naučíš mená niektorých svalov.

BIOMag



 

copyright © 2002 BIOMag
All rights reserved





27.11.2008 22:28 Najoblubenejsie hardcore jedlo?
27.11.2008 22:01 Peter Mlynarčík na WPC Worlds s famóznymi 330 kg
27.11.2008 21:37 WPC worlds 2008
27.11.2008 20:24 flakanie do konca roka
27.11.2008 19:48 burnflesh WPC WORLDS 2008